Skip to content
Redigerade bilder till hemsidan

Hållbarhet är en avgörande faktor för långsiktig framgång. Många företag arbetar aktivt med hållbarhet, men utan att dokumentera sina insatser missar de en viktig möjlighet att skapa långsiktigt värde. Genom att skapa en strukturerad hållbarhetsrapport får du inte bara bättre koll på dina åtgärder, utan du ökar också företagets lönsamhet och minimerar ekonomiska risker.

Vi på SEPO vill hjälpa dig att få struktur på ditt hållbarhetsarbete med en skräddarsydd hållbarhetsrapport. Vi guidar dig genom hela processen för att få ditt företag att växa.

 

tjanst_fullservice_1200x600_1
 

VAD INNEBÄR HÅLLBARHET?

Hållbarhet inom företag innebär att inte bara att skapa ekonomisk vinst, utan även bidra positivt till samhället och minska den negativa effekten på planeten. Begreppet brukar delas upp i tre dimensioner:

Miljömässig hållbarhet: Minska sin påverkan på miljön genom att exempelvis minska växthusgaser och använda hållbara resurser.

Social hållbarhet: Människors rättigheter och välmående beaktas genom att bland annat erbjuda rättvisa arbetsförhållanden.

Ekonomisk hållbarhet: Sträva efter långsiktig stabilitet och vinst, genom att satsa på på hållbara affärsmodeller.

I praktiken innebär hållbarhet inom företag att integrera dessa tre områden i företagets strategier, beslut och verksamhet för att skapa ett positivt långsiktigt värde.

SÅ KAN VI HJÄLPA DIG

Vi hjälper er att upprätta en frivillig eller lagstadgad hållbarhetsrapport. Tillsammans gör vi upp en plan som är skräddarsydd efter era behov. Vi erbjuder sedan löpande rådgivning för att identifiera hållbarhetsfrågor som är väsentliga för just er verksamhet. Målet är att hållbarhetsarbetet ska bli en naturlig del av verksamheten, där vi siktar på långsiktig hållbar utveckling.

Processen kommer vara uppdelad i fyra olika delar:

Till hemsidan (ringar med planen) svart rätt

syftet med en håLlbarhetsrapport

 

Hållbarhetsrapporten kan användas som ett verktyg för att:

✔️Främja drivkraften att arbeta mer hållbart i företaget

✔️Effektivisera processer i verksamheten

✔️Minska resursanvändningen, och därav onödiga kostnader

✔️Öka tilliten hos intressenter

✔️Öka medvetenheten kring företagets styrkor och svagheter

✔️Kommunicera med intressenter

✔️Skapa ett positivt varumärke för företaget

✔️Minska de negativa effekterna på miljön

 

 

 

Tveka inte att kontakta oss för mer info!

hi